La quema

Ye verdá: nun ye la primer vez que quema’l monte n’avientu. Más d’una vez y de dos tengo visto amiyar el fueu de Sesnendi p’abaxo, detrás de casa, y medrar al mesmu tiempu otres dos o tres quemes na costera d’enfrente, pa contra La Ceposa, o alredor de Tablao, valle arriba. Si esta vez ye noticia nun ye solo porque daquella nun esistiera Twitter y agora sí, sinón poles dimensiones de la quema. Como si nuna nueche ardiera’l país enteru.

Lo nuevo ye namás una modalidá de lo vieyo que nun concasa colos nomes de siempre. Pa lo que ta sucediendo n’Asturies nun hai tovía categoría onde lo encaxar: d’ehí la multiplicación de teoríes conspiratives, toes elles con un pie na realidá. Tamién ye’l ruíu ambiental lo que nos vuelve sensibles a unos símbolos y insensibles a otros y lo que nos fai esbillar significaos acullá de lo normal y lo normalizao: por más que dalguién lo reburdiara, nun son los drones los culpables d’esta catástrofe medioambiental. Diba tar guapo que con tantu ser de carne y güesu al que culpar nos conformáremos con unos chismes de plásticu que mui aquello nun serán cuando los vienden col periódicu. Soi de los que piensen que lo de los drones nun pue acabar bien, pero entá nun aportó’l so momentu estelar.

Les caberes selmanes hebo dos nueches infernales que se saldaron con media Asturies afumando. Eses dos nueches foron tamién noticia les esmoliciones del presidente asturianu Javier Fernández: la primer vez, poles sos declaraciones en colexu electoral, confiando en que los incendios nun desanimaren a la xente de votar; la segunda, poles sos contribuciones al cónclave cardenaliciu del PSOE, enveredando los pasos de Pedro Sánchez hacia la so (non) investidura.

A lo primero, dalgunes persones, ente les que me cuento, reaccionaron con indignación énte les pallabres de Javier Fernández, mui poco compasives y muncho menos afortunaes, pero depués de la segunda coincidencia comprendimos qu’hai una rellación bien sólida ente un universu y otru y que ye normal, por tanto, que nel pensamientu del presidente s’entemecieren los dos: porque bien ye verdá que quema Asturies, la casa del ser de cualquier presidente autonómicu, pero tamién quema’l partíu onde reside esti y non otru presidente asturianu, y ye normal qu’ún se preocupe primero pol incendiu más próximu, cuantimás si por culpa d’él pue quedar ensin casa, anque tenga otra de repuestu (o otres dos).

Asina, por si nun bastara con dos pruebes, tuvimos tres, y de nuevo nel discursu de fin d’añu vimos desurdir esa preocupación fundamental de Javier Fernández pol futuru d’España y del pilar fundamental d’esa patria incombustible, a saber, el PSOE. Que nel PSOE tea quemando hasta’l cable del fax nun ye nengún secretu, pero tovía hai quien busca la esplicación en conspiraciones turbies y d’estrema esquierda, como si fixera falta un enemigu esterior pa dalgo que dende l’interior tán faciendo de manera maxistral ellos solos. Comparar a Susana Díaz con un dron descontroláu y a Felipe González con un pirómanu ensin medicar son solo llicencies poétiques frutu de la coincidencia espaciotemporal: lo cierto ye que los dos son tan consustanciales al PSOE que, más que d’incendiarios, había que los calificar d’antorches humanes.

Igual de consustancial, igual de poco sustanciosu, foi Javier Fernández despidiendo 2015 con una quema a lo bonzo ente una bandera asturiana y una flor de pascua, sorrayando los retos a los que s’enfrenta esi país que, evidentemente, nun ye Asturies, sinón España y, por simpatía, el PSOE. Ye digno d’encomiu qu’un partíu en descomposición, escacháu en baroníes y hasta en marquesaos, anteponga la unidá d’España a cualquier otra consideración política. Si’l futuru ta nes sos manes, nun va sobranos pidir a los reis un par de traxes ignífugos y un surtíu de pasaportes. Polo que pueda pasar.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s